wat moet je goed kunnen om als pizzabakker aan de slag te gaan?

Ik ben van plan te gaan solliciteren bij Domino Pizza als bijbaan pizzabakker. Alleen ken ik niemand die dit gedaan heeft. Zijn er eigenschappen die je hier echt voor moet hebben? Ik kan niet koken maar een pizza bakken kan toch niet zo moeilijk zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Ik denk dat je dan alleen als bezorger daar mag werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je iedere pizza volgens vast recept moet maken nadat je een korte periode ingewerkt bent. Je moet dus goed kunnen luisteren en instructies op kunnen volgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien moet je eerst eens wat info lezen voor je gaat solliciteren, bijv:
http://www.dominosjobs.nl/winkel

Antwoorden (1)

Ik zelf werk ook in een pizzaria, het deeg slaan leer je gaande weg vanzelf. Oefening baart kunst. Daarna is het een kwestie van de de pizza's sauzen en toppen zoals staat aangegeven. Ik kan dit nu uit mijn hoofd en weet 10 talle pizza's zo te maken. Het begin is even wennen maar zoiets word vanzelf echt bijna lopendeband werk. Enige tip die ik je kan geven is, gewoon beginnen! En kijk de bonnetjes goed na! Voor als mensen iets extra of juist iets niet erop willen hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is deeg maken niet het moeilijkst? Ik zag dat in een dorp in Noord Holland, maar wel bij Newyork pizza. Daar werkte een jongen zonder hand die zelfgemaakt deeg in de lucht liet rondzwaaien op de arm en zo een ronde pizza maakte, en dat met de arm zonder hand! Eigenlijk een sensatie om naar te kijken, zeer indrukwekkende kunstjes die ik nooit zal kunnen, want ik heb handen, maar los daarvan zou mijn deeg aan het plafond gaan plakken. Ik denk dat iedereen pizza kan leren maken. Deze gehandicapte jongen was misschien wel een geboren talent of circus-pizzabakker, maar het mag toch ook op de normale manier? Dan kan sowieso iedereen het leren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel dus.. Moet deeg in de lucht zwaaien? Je kan toch ook gewoon kneden. Dat lijkt me aan te leren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me een prima antwoord +.
Lordsardien: Mensen met een beperking hebben vaak talenten die je niet zou verwachten. Ik verwacht dat iemand zonder dat talent het deeg gewoon mag kneden en uitrollen. Maar ik heb nog nooit zelf pizzadeeg gemaakt :)